lauantai 21. marraskuuta 2009

Jos joku olisi minulle vuosi sitten sanonut...

....että ostan tänään saumurin. Ei, en todellakaan olisi uskonut. Silloin vielä olisin teettänyt suorien verhojen käänteiden ompelun siskollani. No tänään kuitenkin ostin käytetyn Pfaffin. Maanantaina tosin täytyy jo ostoksesta valittaa liikkeeseen, koska oikea neula tekee välillä hyppytikkejä, mutta olen kuitenkin pääsääntöisesti tyytyväinen koneeseeni. Uskon, että tuo hyppely saadaan loppumaan ja toivottavasti ihan vaan säädöillä, joita en siis hallitse yhtään.

Tuossa ensimmäinen omalla saumurilla tehty paita. Niitä samurin vähäisiä hyppytikkejä lukuunottamatta ompeleet onnistuivat hyvin. Kankaanpainantaan en ole tällä kertaa täysin tyytyväinen, mutta kyllä tätä varmaan käytettyä tulee. Vieressä on muuten minua useamman vuoden vanhempi Husqvarnani joka lienee jo juhlinut nelikymppisiään (omiinihan on vielä rutosti aikaa :) Vanhus toimii hyvin. Tosin nyt hankkimani kaksoisneula putoilee välillä pois paikaltaan... tästä ilmiöstä kyselen samalla kun valittelen saumurista. Toivottavasti neula on vaan hieman väärää mallia.

Olen nyt niin hurahtanut tuonne ompelumaailmaan, että ei ole tullut ostettua lapsille valmiita vaatteita aikoihin, jopa kirppiksellä käynti on vähentynyt huomattavasti. Eiköhän tässä alkuinnostuksen kaikottua tule taas harrastettua jotain muutakin ja ehkä jopa joskus vähän siivottua tätä kämppää... elikkäs joulusiivousmotivaatiota odotellessa harjoittelen vähän lisää saumurointia.

3 kommenttia:

  1. tervetuloa tänne pimeälle ompelupuolelle! :D
    maisa näyttää hyvältä!

    VastaaPoista
  2. Heh, sama minulla. Äitini juuri eilen nauroi ettei olisi ikänä uskonut minun alkavan ompelemaan! :D

    Kiva paita! :)

    VastaaPoista
  3. Minulla on sama ompelukone ja toimii aivan loistavasti! Toivottavasti kaksoisneula ongelma selviää myös. Kauniita ompeluksia sulla!

    VastaaPoista